fbpx

Doradca finansowy, pośrednik kredytowy – kogo wybrać?

Jak wybrać doradcę finansowego lub pośrednika kredytowego?

O tym się nie mówi. 🤫
A my chcemy powiedzieć głośno, że to „nienormalna” norma!

Bardzo często dochodzą nas słuchy o tym w jaki sposób, niektórzy pośrednicy kredytowi obsługują klientów. Fakt, że pośrednik jest w stanie zaoferować Ci najlepszą ofertę kredytową na rynku nie oznacza, że może Cię zwodzić i okłamywać.

❗️Pewnych granic zwyczajnie nie można przekraczać, nie tylko ze względu na prawo ale też ze względu na zwykłe poczucie przyzwoitości.

Jak powinien traktować Cię pośrednik kredytowy?

PO PIERWSZEWyjaśniać, omawiać, tłumaczyć i jeszcze raz tłumaczyć!

Pierwsze spotkanie / kontakt mówi bardzo dużo. Jeśli ekspert umawia się z Tobą na spotkanie, a na tym spotkaniu wygląda, tak jakby nie miał dla Ciebie czasu, odpowiada zdawkowo, mało konkretnie, nie tłumaczy procesu kredytowego, nie wyjaśnia zagadnień, to już powinna zapalić Ci się lampka ostrzegawcza!

Nasza praca polega na prowadzeniu klienta przez cały proces, w jak najbardziej dla niego zrozumiały sposób.

PO DRUGIE – Dawać Ci swój czas i poczucie zaopiekowania.

Jeśli po spotkaniu/kontakcie z Tobą Twój pośrednik „znika”, słuch po nim zaginie i nie odbiera telefonu, nie odpisuje na maile, smsy, to czas na kolejną lampkę ostrzegawczą!

Rozumiemy, że są takie sytuacje, że ilość klientów i natłok pracy powoduje, że brakuje doby, ale naszym zdaniem lepiej jest czasami szczerze powiedzieć klientowi, że nie jesteśmy w stanie podjąć się jego sprawy. Niż brać temat, a później nie wywiązywać się z odpowiedniej obsługi i zwodzić klienta miesiącami.

PO TRZECIEZawsze mieć na względzie dobro klienta.

Jako pośrednicy mamy różne widełki procentowe naszej prowizji. Rzetelny pośrednik nie kieruje się tym, żeby wybrać ofertę na której więcej zarobi, tylko kieruje się dobrem klienta i wybiera dla niego najkorzystniejszą ofertę na dany moment.

PO CZWARTE – Liczyć zdolność kredytową przy pomocy kalkulatorów bankowych, a nie swojego doświadczenia, czy widzimisię.

Każdy ekspert kredytowy wraz z dostępami do banków otrzymuje pełen zestaw narzędzi do procesowania wniosków. Jednym z nich, chyba najważniejszym są kalkulatory bankowe do liczenia zdolności kredytowej, które pozwalają nam na to, żeby oszacować możliwości finansowe klienta i zminimalizować ryzyko decyzji negatywnej. Rzetelny pośrednik wie, że składanie wniosków i robienie zapytań w BIKu wiąże się z obniżeniem scoringu i nie robi bezsensownych zapytań bez wcześniejszej rzetelnie wyliczonej zdolności kredytowej.

PO PIĄTE – Jeśli pośrednik mówi, że jutro złoży Twój wniosek, to wniosek powinien być złożony jutro, a nie za miesiąc!!!

Jeśli jednak coś przeszkodzi w złożeniu wniosku, to Ty musisz mieć o tym informację od eksperta. Sytuacje, w których to klient musi dzwonić i wypraszać się o jakiekolwiek informacje na temat jego wniosku są niedopuszczalne!

PO SZÓSTE – Obsługiwać kompleksowo.

Jeśli ekspert może w jakiś sposób odciążyć klienta, to to robi. Może przejąć kontakt ze sprzedającym/deweloperem, może pomóc w uzyskaniu i realizacji operatu szacunkowego, może pomóc przy tworzeniu kosztorysu i kompletowaniu wszystkich potrzebnych dokumentów pod wniosek. Pośrednik kredytowy jest DLA CIEBIE! Nie lekceważ niepokojących sygnałów, selekcjonuj i odrzuć oferty osób, z którymi nie czujesz tego czegoś.

😉

Proces kredytu hipotecznego trwa nawet kilka miesięcy, więc spędź go z osobą, z którą warto spędzać czas.

❤
konsultacje kredytowe koszalin

Zostaw komentarz

Napisz do nas